LA RUTA

La ruta normal del Broad Peak puja pel vessant oest de la muntanya. L'ascensió es fa instal·lant 3 camps d’alçada que a mida que es van muntant ajuden en el procés d’aclimatació. Aquesta activitat sol durar unes tres setmanes, a partir d’aquí només cal esperar el bon temps per a intentar l’atac al cim.

El camp base està situat en plena morrena de la glacera del Baltoro a una alçada de 4.900 metres. Per hostil que pugui semblar el camp disposa de tots els serveis i comoditats necessaris per a fer la nostra vida el més confortable possible durant els 30 dies que hi estarem: cuina, menjador, latrines, internet, meteo, etc.

Per accedir al camp 1 s'ha de travessar la morrena de la glacera fins arribar a la base del Broad. Aquest recorregut transcorre per un caòtic laberint de seracs i hi ha que creuar un riu força cabalós.

El camp 1 es troba a una alçada de 5.500 m a sobre d’una petita plataforma suspesa al buit que s’anomena niu d'àligues. S‘hi arriba després d’unes 4 hores de pujada per un pendent d’uns 45º de neu i roca. Per facilitar l’accés s’instal·len cordes fixes, ja que és una ruta que sol fer unes quatre vegades en tota l’expedició.

Es continua pujant per una canal (45-50º) fins trobar una altra pala de neu, normalment gelada, que ve de la dreta, por la que s'arriba a una plataforma situada a 5.600 m que moltes expedicions utilitzen per a deixar dipòsits de material. D'aquí es puja per una altra pala de neu molt inclinada que en la part final es divideix en dues. S'agafa la de la dreta fins arribar a un petit coll on s'ubica el C1 a 5.800 m.

La pujada al camp 2 segueix pe un fort pendent de (55-60º) que va pel fil de l’aresta la qual cosa la fa poc exposada a les allaus. El camp està situat a una alçada de 6.200 metres en una plataforma excepcional des do’n es divisa una de les vistes més espectaculars sobre la glacera del Baltoro, Concordia i el K2. En condicions normals es triga uns 5 hores.

La ruta que ens porta al camp 3, situat a 7200 metres, progressa per una zona mixta de neu i roca que porta fins una pala de neu a sobre de la qual es troba el petit plateau on s’instal·len les tendes. Algunes expedicions instal·len un camp 4 a 7600 m que fa l’atac al cim més curt i facilita el retorn. Es sol trigar unes 6 hores en assolir-lo.

El tram fins al coll, que es troba a 7.200 m, presenta una pala de neu amb un pendent del 30º al principi però que arriba als 50º a la sortida de la canal. És l'etapa més complicada ja que se sol fer de nit i s'acostuma a trobar neu fonda que obliga a un desgast per obrir traça. Es solen necessitar de 8 a 10 hores per assolir-lo.

Del coll es divisa tant el cim (el de més a l'esquerra) com l’avantcim (el de la dreta). La ruta discorre entre la neu i la roca sense més dificultat que l'alçada, només hi a un petit pas de segon grau que també se sol equipar en cordes fixes. Del coll al cim es sol trigar unes dues hores més.